Įmonė, veikianti statybų sektoriuje – UAB „Conresta“, šiemet kartu su eksporto šalimis planuoja pasiekti 140 mln eurų apyvartą. Šiuo metu bendrovė vykdo veiklą ne tik Lietuvoje, bet ir Švedijoje, Prancūzijoje bei Šv. Bartolomėjaus saloje Karibuose. Tarp pagrindinių įmonės prioritetų išlieka stabilus augimas ir projektų tęstinumas užsienio rinkose.
Viena didžiausių statybos įmonių Lietuvoje UAB „Conresta“ siūlo pažangius, inovatyvius ir tvarius statybos sprendimus viešajam ir privačiam sektoriui. Tarp įmonės įgyvendintų projektų – Palangos koncertų salė, 5* viešbutis „Pacai“, „Continental“ gamykla. Šiuo metu „Conresta“ vykdo tokius projektus, kaip „Žalgirio“ vandens ir sporto centras, verslo centrai „Freedom 36“ ir „BH Meraki“ ir kt. Bendras įmonės pastatytų projektų plotas per 12 veiklos metų siekia net 700 000 kv. m. – tai prilygsta 98 futbolo stadionų plotui. „Conresta“ pernai metus baigė tarp geriausių verslo lyderių Lietuvoje. „Lietuvos verslo lyderiai 500“ bendrame sąraše įmonė užėmė net 28 vietą, o statybos bendrovių tarpe pasiekė aukščiausią – 1-ąją vietą.
„Lietuva – viena iš mums strategiškai svarbių rinkų, tačiau ir veiklos plėtra užsienio šalyse, dirbant su statybos projektais, yra nuosekliai įgyvendinamos strategijos rezultatas. Dar 2016 m. buvome numatę siekti, kad apyvartos dalis iš eksporto šalių siektų 30%, šiai dienai, efektyvaus darbo ir pastangų dėka eksportas sudaro beveik pusę visos apyvartos. Todėl ir toliau planuojame aktyviai ieškoti plėtros galimybių užsienio rinkose bei nuosekliai augti Lietuvoje“, – sako „Conresta“ vadovas Lukas Laukaitis.
Projektavimo ir statybų procesai – vienose rankose
Lankstus bendradarbiavimas ir šiuolaikiniai technologiniai sprendimai jau penktus metus užtikrina sklandų projektų įgyvendinimą Švedijoje. Per visus veiklos metus šalyje, bendrovė įgyvendino net 12 projektavimo ir statybos (angl. Design & Build) projektų. Šių dviejų procesų sujungimas lemia didesnį efektyvumą, kaštų ir procesų optimizavimą išlaikant aukštą kokybę bei lankstų ir partnerišką bendradarbiavimą. Taip yra taupomas kliento laikas, ištekliai, supaprastinama komunikacija.
Švedijoje šiuo metu dirba 35 darbuotojai ir iki šių metų pabaigos planuojama pasiekti 10 mln. eurų apyvartą. Turimas „Conresta Sweden“ projektų krepšelis ateinantiems dvejiems metams siekia 20 mln. eurų. Vienas iš įgyvendintų projektų „Nya Gatan“ Stokholme, kurio plotas siekia 25 000 kv. m. Tai kol kas didžiausias gyvenamosios paskirties objektas visų „Conresta“ vienijančių bendrovių tarpe. Pastatas turi net 174 butus ir dviaukštę požeminę automobilių stovėjimo aikštelę su 147 vietomis.
„Šiuo metu, statome tris projektus ir dar tiek pat projektuojame ateinantiems 2022 metams. Nuo veiklos pradžios Švedijoje remiamės šiuolaikinėmis technologijomis bei tarptautiniais statybos standartais, ieškome geriausių bei efektyviausių statybos procesų, kurie leistų siekti tik aukščiausių kokybės, funkcionalumo ir ilgaamžiškumo rezultatų. Taip pat ypatingai didelį dėmesį kreipiame į tvarumo ir poveikio aplinkai mažinimo sprendimus, pradedant nuo optimalių projektavimo spendimų, atsakingų partnerių parinkimo, logistikos optimizavimo iki efektyvios statybos“, – tikina „Conresta Sweden“ vadovas Vaidotas Macys.
Egzotiškas kraštas statyboms
Statybos darbai Karibuose – Šv. Bartolomėjaus saloje, nuosekliai tęsiasi jau ketvirti metai. Ši sala oficialiai priklauso Prancūzijos užjūrio bendrijai, kurioje galioja Europos reikalavimai ir reglamentai. Per visą aktyvų veiklos laikotarpį, įmonė jau yra įgyvendinusi 5 projektus ir bendradarbiauja su pasaulinio lygio architektais, projektuotojais bei subrangovais. Šių metų planuojama įmonės apyvarta siekia 30 mln. eurų ir tai yra daugiau nei 3 kartus aukštesnis rezultatas lyginant su pernai metais.
Šv. Bartolomėjaus saloje įmonės komandą sudaro ne tik aukščiausios kvalifikacijos Lietuvos profesionalai, bet ir specialistai iš kitų šalių: Prancūzijos, Izraelio, Portugalijos. Turėti multikultūrinį kolektyvą yra didelis privalumas ir pridėtinė vertė visai komandai. Tai padeda greičiau tobulėti, dalintis tarptautine patirtimi ir gerąja praktika, greičiau perprasti vietinius statybų reikalavimus, kalbos ir kultūrų skirtumus, kurių egzotiškame krašte tikrai netrūksta.
Šiuo metu „Conresta St. Barth“ profesionalai dirba ties vienu didžiausių projektų – „Etoile Hotel“ 5 žvaigždučių viešbučio statybomis. Ateinantiems dvejiems metams įmonės pasirašytų darbų vertė siekia 90 mln. eurų.
Pradėjus plėtoti veiklą Šv. Bartolomėjaus saloje, pagrindiniai iššūkiai, su kuriais susidūrė generalinės rangos įmonė buvo nauji rinkos statybos normatyvai ir reglamentai, itin detalus ir ankstyvas planavimas norint suvaldyti tiekimo ir logistikos rizikas. Vis tik, pagrindinį skirtumą nuo Lietuvos – įmonė įvardino aukščiausios kategorijos seisminę, uraganinę zoną. Dėl to, visi projektavimo sprendiniai, statybos technologijos, statybinės medžiagos yra specifinės, privalo atitikti vietovėje galiojantiems statybos įstatymams ir normoms.
„Per šiuos veiklos metus Šv. Bartolomėjaus saloje statybos darbų krepšelis nuolatos auga. Visa tai tik patvirtina, kad siekdami tikslo esame pilnai pasirengę kokybiškai dirbti sudėtingomis, mums neįprastomis sąlygomis. Džiaugiuosi, kad užsienio partneriai vis labiau vertina Lietuvos specialistus“, – kalba „Conresta St. Barth“ vadovas Donatas Vaitkus.
Įgautas pasitikėjimas dėl įvykdytų įsipareigojimų, darbų atlikimo laiku bei kokybiškai, garantuoja reputaciją tarp tarptautinių investuotojų, kas ir yra pagrindinė įmonės projektų tęstinumo formulė. Generalinės rangos ir statybos bendrovė didžiuojasi galėdama dirbti su stambiausiomis pasaulinėmis kompanijomis, tokiomis kaip: Barriere group, ES Development, Keller, Malin Kirscher Architecte DPLG, Gilles & Boissier, Bruneau & Ghezzi, Muzza Lab ir kt.
Statybos rekonstruojant XII amžiaus pilį
Nuo šių metų pradžios „Conresta“ pradėjo plėtrą ir Prancūzijos rinkoje, kurioje teikia generalinės rangos bei statybos paslaugas. Įsteigta įmonė „Conresta France“ UNESCO saugomoje teritorijoje įgyvendina „Château de la Commaraine“ 5 žvaigždučių viešbučio su SPA centru bei vyno gamyklos statybos ir rekonstrukcijos projektą greta kompleksui priklausančio 3,75 ha vynuogyno. Per dvejus metus bus rekonstruota pilis, kuri savo istoriją skaičiuoja net nuo XII a., pastatyti dar keturi viešbučio korpusai, įrengtas SPA centras, vyno rūsiai bei požeminės techninės patalpos po pastatais. Darbus užbaigti planuojama jau 2022 metų pabaigoje.
„Įgyvendinti sudėtingą istorinio paveldo rekonstrukcijos projektą yra didžiulis įmonės pripažinimas ir laimėjimas, žinoma, kartu ir milžiniška atsakomybė. Suprantame šio objekto svarbą ir mūsų tolimesnių projektų tęstinumui Prancūzijoje, tad esame įsipareigoję net tik užsakovui, bet ir sau patiems. Džiaugiuosi, kad ambicinga ir profesionali komanda statybos procesus valdant toli nuo „namų“, sėkmingai įveikia atsirandančius iššūkius, atsižvelgiant į itin aukštus Prancūzijos statybos reikalavimus. Statybos projektų valdymas, sudėtingas ir dinamiškas procesas – tuo jis mus ir žavi“ – dalijasi naujienomis Audrius Malinauskas, „Conresta France“ vadovas.
Per pirmuosius veiklos metus Prancūzijoje, įmonė planuoja pasiekti 20 mln. eurų apyvartą. Per sekančius metus ketinama įsisavinti papildomus 39 mln. eurų bei pradėti dar vieno projekto įgyvendinimą. „Conresta France“ vadovas taip pat priduria, kad norint patenkinti klientų poreikius įmonė bendradarbiauja su tokiomis tarptautinėmis įmonėmis, kaip: Affine Design, Egis Group, KP1, Socna ir kt.
Žmonės – verslo sėkmės pagrindas
Verslo augimas galimas tik turint stiprią komandą. Įmonė tai suprasdama nuolatos investuoja į darbuotojų ugdymą, naujų specialistų pritraukimą ir auginimą. „Ieškome tinkamų žmonių ir patys investuojame į jų mokymus. Mums svarbiausia kandidatų požiūris, jų noras tobulėti ir siekti ambicingų tikslų. Norime kurti ilgalaikę vertę visuomenei, statyti draugiškus aplinkai pastatus“, – pabrėžia „Conresta“ personalo vadovė Dalia Vitkuvienė.
„Mūsų specialistai vertinami ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje. Nors ir jaučiamas statybos specialistų trūkumas, tačiau randame komandos narių, norinčių įgyvendinti projektus tiek Lietuvoje, tiek užsienio rinkose“, – teigia D. Vitkuvienė. Naujos rinkos suteikia ne tik verslo augimo galimybes, bet ir naujų žinių, kompetencijų darbuotojams. Personalo vadovė sako, kad „Conresta“ įmonės privalumas yra galimybė specialistams įgyti patirties su skirtingais projektais, skirtingose šalyse bei kultūrose, įgyvendinus projektą Lietuvoje yra galimybė pasirinkti dirbti ir su užsienio projektais.