Eišiškių pasienio kontrolės punktas
Statybos bendrovė „Conresta“ pastatė pirmąjį Lietuvoje reverso būdu veikiantį pasienio kontrolės punktą, kuriame įrengtas administracinis pastatas, keleivių salė, patalpos skirtos keleivių patikrai, visa infrastruktūra skirta pasienio kontrolės punkto darbui. Modernus pasienio kontrolės punktas leis efektyviau kirsti valstybės sieną.
UAB "Conresta"
Pasienio kontrolės punktų direkcija
Lietuva
UAB „Verslo investicijų projektai“
Projekto plotas:
414 m2
Investicija:
2 mln. eur
Statybų periodas:
2013 11 - 2014 12
Baltarusijos pasienyje, Eišiškių mieste, Dumblės kaime rekonstruotas Eišiškių pasienio kontrolės punktas (PKP). Projektas atitinka Šengeno reikalavimus. Visapusiškos paskirties techninė įranga ir patogus technologinis eismo organizavimas užtikrina patogų ir pagreitintą sienos kirtimo procesą. Naujojo punkto statytojas – Pasienio kontrolės punktų direkcija prie Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos, generalinis rangovas – UAB „Conresta“. Sutartinė Eišiškių PKP statybos projekto vertė siekia apie beveik 2 mln. eurų. Projektas finansuotas valstybės biudžeto lėšomis.
Eišiškių PKP yra kompaktiškas – užima vos 0,71 ha ploto teritoriją. Projektinis rekonstruoto punkto pralaidumas – 500 transporto priemonių per parą į abi puses (480 lengvųjų automobilių ir 20 autobusų). Iki tol posto pralaidumas buvo 300 transporto priemonių per parą į abi puses. Bendras pagrindinio pastato plotas 414 kv. metrų. Sklypas suprojektuotas taip, kad būtų užtikrintas kompleksiškas funkcinių zonų išdėstymas, patogūs tarpusavio ir technologiniai ryšiai, efektyvus teritorijos panaudojimas. Pasienio kontrolės punkte suprojektuota moderni infrastruktūra. Pastatyti keleivių patikros bei autotransporto detalaus tikrinimo pastatai, administracinis pastatas ir stoginė. Statyba vykdyta nenutraukiant pasienio punkto veiklos. Įrengiant pagrindus buvo iškasti dideli kiekiai durpių ir pakeista į tinkamą pagrindams gruntą. Tai vienas pirmųjų pasienio postų, kuriame transporto priemonių eismas organizuojamas reverso principu. Pareigūnai turės galimybę reguliuoti atvykstančio ir išvykstančio transporto judėjimą eismo juostose, priklausomai nuo esamos situacijos pasienyje.
Pastato aukštis:
5,6 m.
Punkto pralaidumas per parą į abi puses:
500 transporto priemonių
Teritorijos palotas:
0,71 ha
Statyba buvo vykdoma vadovaujantis:
FIDIC geltonosios knygos sąlygoms
Statyba buvo vykdoma vadovaujantis FIDIC geltonosios knygos sąlygomis: pagal pateiktą užsakovo projektavimo užduotį reikėjo suprojektuoti ir pastatyti pasienio kontrolės punktą. Statyba buvo vykdoma laipsniškai, nenutraukiant veikiančio PKP veiklos, t.y. pasienio tarnybų darbo (patikros procedūrų) bei transporto eismo ir pėsčiųjų asmenų judėjimo. Projekto statyba vykdyta nenutraukiant pasienio punkto veiklos. Įrengiant pagrindus buvo iškasti dideli kiekiai durpių ir pakeista į tinkamą pagrindams gruntą.
„Conresta” turėjo rekonstruoti Eišiškių PKP infrastruktūrą, kuri buvo menkai išvystyta – nebuvo nei vandentiekio ar nuotekų tinklų. Punkto statiniai buvo susidėvėję, moraliai pasenę bei neatitiko šiuolaikinių reikalavimų.